niedziela, 30 września 2012

Murzynek bez jajek

Do tej pory byłam na etapie poszukiwania idealnego przepisu na to zapewne wszystkim Nam znane czekoladowe ciasto. Jedne murzynki wychodziły za suche, inne nie wyrastały... W końcu znalazłam przepis, któremu pozostanę wierna do końca:) Murzynek wychodzi idealny, miękki, puszysty, wilgotny. Jego zrobienie to zaledwie kilka obrotów mikserem. I ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę - w składnikach nie ma żadnych jajek!
Przepis olcieek z Wielkiego Żarcia. Tam pod nazwą "Murzynek bez jajek - hiperszybki i hiperprosty"






Składniki na okrągłą tortownicę lub prostokątną blaszkę (25 cm x 35 cm)
  • 2 szklanki* mąki
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżki kakao
  • 2 szklanki* kefiru
  • 3/4 szklanki* cukru
  • 1/2 szklanki* oleju
  • 2 łyżki dżemu (ja użyłam śliwkowego)
  • 1 cukier waniliowy
  • polewa czekoladowa

* jako miarki użyłam szklanki o pojemności 250 ml


Do miski przesiać mąkę z sodą i kakao. Wlać kefir, olej, dodać dżem, cukier i cukier waniliowy. Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę.
Formę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto. Wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec ok. 45-50 minut w 180 stopniach.
Upieczone i ostudzone ciasto polać polewą czekoladową.






10 komentarzy:

  1. przepiękny! :) i ten kolor, obłęd :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mmm aż zapiszę do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepyszne ciasto, wypróbowałam.Polecam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Super strona! Mam nadzieję że mi też wyjdzie taki ładny

    OdpowiedzUsuń
  5. Super strona! Mam nadzieję że mi też wyjdzie taki ładny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja też ma taką nadzieję;) Najważniejsze, by smakował. Trzymam kciuki!

      Usuń
  6. Czy zamiast kefir mogę użyć jogurtu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy zamiast kefiru może być mleko ??

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...