sobota, 16 lutego 2013

Surówka z kiszonej kapusty

Prosta i klasyczna - surówka z kiszonej kapusty z dodatkiem jabłka i cebuli. Najprostsza jaką znam i... najsmaczniejsza:) Idealna do ziemniaczków, klusek śląskich, kotletów mielonych i duszonego mięsa.






  • 1/2 kg kiszonej kapusty
  • 1 marchew (jeśli kapusta jest bez marchwi)
  • 1 jabłko
  • 1 mała cebula
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżeczka cukru
  • sól, pieprz


Kapustę odcisnąć z soku, ale nie "na wiór" - surówka ma być soczysta. Jeśli w kapuście nie ma marchewki, zetrzeć jedną na tarce na małych oczkach i dodać do kapusty. Cebulę pokroić w drobną kostkę, jabłko obrać i zetrzeć na grubych oczkach tarki. Wszystko wymieszać. Dodać oliwę, cukier, przyprawić solą i pieprzem. Jeśli surówka jest nadal zbyt kwaśna, dodać jeszcze troszkę cukru.









6 komentarzy:

  1. kiszonki zimą są idealne! prawdziwa bomba witaminy C :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem coś o tym:) Dzisiaj mojej małej córeczce z całego obiadu najbardziej smakowała ta kapusta. Wcinała, aż miło było patrzeć:) Jutro kolejny zastrzyk witaminy C - ogórki kiszone, które dziś kurier przywiózł mi prosto z Polski, od mojej mamy.Mniam...

      Usuń
  2. dokładnie wspomnienie dzieciństwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi narobiłaś smaka na kapustkę :D

    pozdr i zapraszam do nas www.swiat-karinki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja identyczną, ta wersja jest świetna polecam ją :)))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...