środa, 18 grudnia 2013

Ryba w migdałach

Moja ulubiona wersja smażonej ryby, pyszna i chrupiąca, obficie obtoczona w płatkach migdałowych. Do jej przygotowania nie nadają się jednak wszystkie gatunki ryb - filet musi być dość gruby, i przed smażeniem pozbawiony ości. Polecam w szczególności mirunę i dorsza. 






  • 500 g filetów z miruny lub dorsza
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz
  • 2-3 jajka
  • mąka do obtoczenia
  • 200 g płatków migdałowych
  • olej do smażenia

Filety pokroić na mniejsze kawałki. Skropić sokiem z cytryny i przyprawić solą i pieprzem. Wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny a najlepiej na całą noc.
Filety przed smażeniem osuszyć papierowym ręcznikiem, delikatnie dociskając go do każdego kawałka ryby.
Każdy filet obtoczyć najpierw w mące, następnie w rozkłóconych jajkach i na końcu w płatkach migdałowych, dobrze dociskając. Smażyć na oleju na złoty kolor.





7 komentarzy:

  1. Ależ pięknie przyrumienione te migdały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł :)
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja-a czy np. dorsz może być mrożony i czy jest bez ości?a czy może być dorsz w kostkach-kompletnie nie znam się a chciałabym tak przyrządzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję mrożone filety z dorsza. Nigdy nie trafiła mi się ani jedna ość, dlatego tak często sięgam po tą rybę:)

      Usuń
    2. https://gotowanie.onet.pl/porady/uwazaj-na-te-ryby-zawieraja-najwiecej-toksyn/9lgc18v?fbclid=IwAR2YwnmrRLuoMNFU3ZSmjKw76eaXTB2Nl4W5h4oaI7mf5gps1XgW-hVSJwY ;)

      Usuń
  4. aż mi slinka pociekła :D wiem co zrobię na jutrzejszy obiad!
    Ale przyznam szczerze, że pierwszy raz słyszę o "rozkłóconych" jajkach :D U mnie w domu mówi się, że trzeba jajka "roztrzepać" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też czasami "trzepiemy":)) jajka, ale u mnie w domu częściej jednak "rozkłócamy", energicznie je mieszamy, ubijamy, wprowadzamy trochę chaosu;))

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...