niedziela, 2 września 2012

Najprostsze ciasto z owocami

Jak sam tytuł posta mówi, przedstawiam Wam dzisiaj przepis na najprostsze i najszybsze ciasto z owocami jaki znam. Jest to chyba jeden z moich pierwszych samodzielnych wypieków, a przepis został znaleziony dobrych kilka lub naście lat temu w jakiejś starej gazecie. Ciasto jest również z serii moich "pewniaków", zawsze się udaje, w dodatku jest uniwersalne, można je upiec z dowolnymi sezonowymi owocami. U mnie akurat dzisiaj ze śliwkami, ale uwielbiam je także z brzoskwiniami, wiśniami lub truskawkami. Można się nim zajadać zarówno na ciepło, lub na zimno, oprószone lekko cukrem pudrem. Mniam...







  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru*
  • 1 szklanka mąki 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka cieplej wody
  • 1 łyżka octu
  • dowolne owoce
* jako miarki użyłam szklanki o pojemności 250 ml






Jajka utrzeć z cukrem do białości. Wodę wymieszać z octem, dodać do masy jajecznej, zmiksować. Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia, przesiać do masy, wymieszać. Owoce umyć, większe pokroić na mniejsze kawałki.
Masę wylać do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formy. Na wierzchu ułożyć owoce. Piec ok. 35 - 40 minut w 180 stopniach.



13 komentarzy:

  1. Proste i niezawodne ciasto. :) Zawsze się sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :)Z ten i za wiele innych przepisów, a przede wszystkim za blog prowadzony z pasją nominowałam Cię do Versatile Blogger: http://kuchniaszerokootwarta.blogspot.com/2012/09/versatile-blogger.html :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale masz uroczy nagłówek!
    ach, i pyszne ciasto w zanadrzu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję:) Ach, jakoś tak potrzebowałam małej zmiany, a w zasadzie mój blog:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam ciasto iiii... upiekło się po 15 minutach, boje się go wyciągać, sprawdziałam patyczkiem i jest suchy :P Czy to możliwe żeby tak szybko się upiekło? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli patyczek jest suchy (zwłaszcza po wbiciu w środek)to chyba ciasto jest upieczone. Nie należy niepotrzebnie dłużej trzymać go w piekarniku bo się spali... Widocznie masz jakiś hiper expresowy piekarnik;) Daj znać jak wyszło...

    OdpowiedzUsuń
  7. A mi totalnie nie wyszło :-( Piecze się już 1,5 godziny, z wierzchu zrobiła się taka twarda skorupka, a w środku jest całkiem płynne... :-( Chyba już nic z tego nie będzie, co?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wstępie przepraszam, że dopiero odpisuję - nqdrabiam zaległości po urlopie. Nie wiem, co mogło być przyczyną, że ciasto Ci się nie udało. Piekarnik?złe proporcje?mrożone owoce? trudno powiedzieć... Przykro mi, że wypiek okazał się fiskiem:( U mnie w domu jest to naprawdę najprostsze i najszybsze ciasto jakie znam i zawsze się udaje. Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  8. Witam!
    Mi tak samo z wierzchu upieczone a w srodku plynne. Moze to wina piekarnika mam z termoobiegiem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Upieklem swoje drugie ciasto w zyciu z tego przepisu. Pierwsze w podstawowce nie wyszlo, wiec zrobilem sobie przerwe na 30 lat. Ten przepis jest tak prosty, ze nawet chlop kolo czterdziestki co cale zycie nie piekl sobie poradzil. ;-) Dziekuje bardzo i pozdrawiam. Grzes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciacho się udało! Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. Witam, chciałam się zapytać czy koniecznie trzeba mieć 4 jajka czy po prostu wystarczą dwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest na 4 jajka. Jesli chcesz zrobić to ciasto z dwóch jajek to zmiejsz pozostałą ilość składników o połowę

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...