piątek, 30 marca 2012

Zapiekanka z mięsem mielonym

Zapiekanki są świetnym pomysłem na szybkie i sycące obiady. W dodatku składniki można łączyć w sposób dowolny, tym samym tworząc nową wersję dania. Dziś propozycja z makaronem i mięsem mielonym.
Przepis pochodzi z gazetki "Przyślij przepis" wyd. 10/2011. Tam autorką przepisu jest pani Anna B. z Torunia.






Dla 2 -3 osób:
  •  ok. 4 garście makaronu penne (rurki). Mogą być również fusilli (świderki)
  • ok. 350 g mielonego mięsa wieprzowego
  • przyprawy do mięsa: sól, pieprz, papryka ostra mielona, kolendra mielona
  • 2 cebule
  • 25 dag pieczarek
  • 1 czerwona papryka
SOS:
  • 250 ml śmietanki 18%
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 ząbki czosnku 
  • sól, pieprz
  • 5 dag sera żółtego






Makaron ugotować na półtwardo, odcedzić.
Mięso mielone usmażyć na patelni, przyprawić. Cebule pokroić w drobną kostkę, podsmażyć. Pieczarki pokroić w plasterki, podsmażyć. Paprykę pokroić w paski, również podsmażyć.
W naczyniu do zapiekania układać warstwami:
ugotowany makaron
mięso mielone
przesmażona cebula
pieczarki
papryka

SOS:
Śmietankę wymieszać z majonezem, dodać wyciśnięte 2 ząbki czosnku, przyprawić solą i pieprzem, wymieszać. Zalać sosem zapiekankę, posypać starkowanym żółtym serem.
Piec ok. 15 - 20 min. w 180 stopniach.

59 komentarzy:

  1. Mogę wpaść na obiad?:) bo bardzo chętnie zjadłabym tą zapiekankę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a podsmazac na oliwie ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Na oleju, oliwie, maśle... jak kto woli

    OdpowiedzUsuń
  4. brzmi aaapppettito, dzis wyprobuje :P

    OdpowiedzUsuń
  5. upieklam i normalnie rewelka ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że smakowało:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. jutro się za nią zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie życzę smacznego i czekam na sprawozdanie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis, wszystkim smakowało, jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że smakowało:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam ale nie za bardzo mi smakowało. Ta kolendra mi do tego nie bardzo pasuje, popsuła smak mięsa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuje zamiast kolendry ziola prowansalskie :)

      Usuń
  12. Pyszna ta zapiekanka:) dzięki za przepis:*

    OdpowiedzUsuń
  13. Proszę bardzo, zawsze do usług;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapiekanka palce lizac;) super pozdrawiam;d

    OdpowiedzUsuń
  15. wlasnie jestem w trakcie robienia :) juz sie nie moge doczekac kiedy bedzie gotowa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę przyznać, że dzieciaki nie mogły z zachwytu wyjść :)
    Robię podobne danie, ale stwierdzili, że to jest lepsze :)
    Pycha! Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakoś mi nie smakowało, totalnie się rozczarowałam

    OdpowiedzUsuń
  18. genialne! dzisiaj zrobiłem na obiad, rodzina się zachwycała! Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam dziś na obiadek tą zapiekankę ,jest bardzo smaczna,super.

    OdpowiedzUsuń
  20. Moja zapiekanka właśnie wyjechała z piekarnika.wyglada smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  21. właśnie jestem w połowie pracy nad zapiekanką:)
    mam nadzieje ze mojej kobiecie czyli przyszłej żonie zasmakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  22. A przepraszam, ale jaja śmietana? słodka czy kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
  23. Właśnie się piecze ! Jak już skończę to napiszę o wrażeniach smakowych . Pzdr Mirek

    OdpowiedzUsuń
  24. ... powiem tak : Szału nie ma !!! A z drugiej strony , łatwa , szybka i dla każdego. Nastepnym razem trzeba ja będzie dopracowac np. ostrzejszymi przyprawami ... Pzdr Mirek

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam.
    Ta zapiekanka gościła na moim stole wczoraj. Zmodyfikowałam przepis odrobinę. Mianowicie do mięsa mielonego dodałam podsmażony wcześniej czosnek (około 6-7 ząbków) razem z posiekanym na drobno małym pęczkiem świeżej kolendry. Ta metoda jest typowa dla wielu dań z kuchni libańskiej. Sama nie próbowałam, ponieważ jestem na restrykcyjnej diecie, ale mąż bardzo zachwalał, przy czym on "byle czego" nie dotyka ;).
    Dzięki za przepis, z pewnością wykorzystam ponownie i być może następnym razem sama spróbuję ;).

    Pozdrawiam,
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie zrobiłam i zjadłam pierwszą porcję...REWELACJA! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zapiekanka pyszna, własnie zjedliśmy z cała rodziną:)Ja dodałam jeszcze do miesa kurkume i zioła prowansalskie.

    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  28. Ta zapiekanka jest przepyszna!! :) robię ją właśnie po raz drugi :)
    Za pierwszym razem ja i mój chłopak jedliśmy, aż się nam uszy trzęsły ;)
    Byłam z siebie baardzo dumna, że upichcilam coś tak smacznego :)
    Dziękuje za przepis, który na stałe u mnie zagości :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Magdaleno, że korzystasz z przepisu i zapiekanka smakuje. Dziękuję za miły komentarz. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  29. Waśnie idziemy z synem Erykiem,wypróbować ten przepis!! Mamy nadzieję,że będzie dobry !!

    OdpowiedzUsuń
  30. zrobiłam -rewelka !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam ją !!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Pychaaaa!!! buszując w necie, natchnęłam się dziś na Twój blog,i od razu zabrałam się za pichcenie w kuchni. Zapiekanka własnie wyjęta z pieca, pachnie cudnie a smakuje wyśmienicie! Ten sos śmietanowo-majonezowy z czosnkiem pycha :) chyba mąż dziś buzi chcieć nie będzie :)
    Pozdrawiam! i od dziś będę śledzić nowe przepisy na fb! :)
    Kinga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Kingo, za tak miły komentarz. Niezwykle się cieszę, że mój blog się podoba i co najważniejsze, przepis się sprawdził i zapiekanka smakowała:) Pozdrawiam Cię serdecznie!:*

      Usuń
  33. A ja zamiast makaronu zrobię zapiekankę z ziemniakami i korzenia pietruszki... może jeszcze dorzucę parę marchewek, będzie witaminowo :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zamiast kolendry dodałam zioła prowansalskie, zamiast świeżego czosnku granulowany i też pychota. Mąż wcinał aż mu się uszy trzęsły ;-) Dzięki za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. No i super - najedzony to szczęśliwy mąż;)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  36. sierota kupiłam śmietankę 30 zamiast 18...trudno, zalałam, wstawiłam, zobaczymy...

    OdpowiedzUsuń
  37. Właśnie przygotowałam swoją zapiekankę z tym, że dodałam również kukurydze i zamiast kolendry zioła prowansalskie. Pozostaje mi tylko czekać na narzeczonego i będziemy piec:) Oby było smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja ostatnio odkryłem coś dla mnie. Wersję dla oszczędnych i leniwych czyli np. studentów :)
    http://co-na-obiad.pl/kuchnia_polska/dania_glowne/zapiekanka_z_miesem.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapiekanka jest rewelacyjna. Nie spodziewałam się że będzie tak pyszna. Najlepsza jaką jadłam. Jedyne co zmieniłam to nie dodawałam kolendry. Polecam i pozdrawiam, ata

    OdpowiedzUsuń
  40. wspaniale się ta zapiekanka zapowiada, moje chłopaki uwielbiają zapiekanki szczególnie z dobrym mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
  41. ja właśnie ja dziś będę robić ciekawe czy mi się uda zrobić smaczną

    OdpowiedzUsuń
  42. Zrobiłam :-) dodałam jeszcze por do cebuli i marchew do papryki. Wyszło super. Dzieki

    OdpowiedzUsuń
  43. zapraszamy na degustacje na Żurawinawą 8a/9 ! Pozdrawiam wszystkich fanatyków pasty :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Robię często:) na przepis wpadłam już parę late temu ale jest ze mną do dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...