czwartek, 23 maja 2013

Frittata ze szparagami

Sezon na szparagi nadal trwa, więc przepis w sam raz na ich wykorzystanie. Bardzo proste i szybkie danie z patelni - frittata z zielonymi szparagami i mocnym akcentem bazylii. 






  • 2 łyżki oleju
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 pęk świeżych szparagów
  • 6 jajek
  • 1 łyżka drobno posiekanej świeżej bazylii
  • 125 g mozzarelli
  • sól, pieprz


Olej rozgrzać na patelni. Zeszklić na nim drobno posiekaną cebulę. Dodać wyciśnięte przez praskę ząbki czosnku i pokrojone w małe kawałki szparagi. Smażyć ok. 5 minut. Warzywa przełożyć do miski.
Jajka ubić do białości. Dodać posiekaną bazylię i startą na tarce mozzarellę. Przyprawić solą i pieprzem. masę jajeczną połączyć z wcześniej przesmażonymi i przestudzonymi warzywami. Całość wylać na patelnię wysmarowaną tłuszczem. Smażyć na małym ogniu pod przykryciem ok. 5 minut, aż dół frittaty się zetnie. Następnie patelnię włożyć do nagrzanego do 200 stopni piekarnika (rączka patelni może wystawać na zewnątrz) i zapiec na złoto wierzch frittaty. Podawać na ciepło.










4 komentarze:

  1. muszę w końcu zrobić frittatę, strasznie mnie ciekawi jak smakuje bo wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciągle myślę o frittacie ale jakoś nie mogę jej zrobić.. jutro będzie na śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ..ja również nie robiła, ale naprawdę wygląda bardzo apatycznie :). Boję się, że mi nie wyjdzie, dlatego tak zwlekam.... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też bałam się tego, gdy zaczynałam swoją przygodę z frittatami. Obawa przed przełamaniem się jej podczas przewracania, dała mi dojść do wniosku, że lepiej zostawić ją spokojnie tam gdzie siedzi, czyli na patelni, a z wierzchu zapiec w piekarniku. Jak dla mnie ten sposób jest najlepszy:)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie bloga. Jeśli chcesz się podzielić opinią o jakimś daniu lub po prostu zadać pytanie, to dobrze trafiłeś:) Pisz tu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...